Robotikou se zabývá spousta lidí a do dnešních dnů vzniklo velké množství podpůrných projektů pro usnadnění řešení základních problémů. Spousta z nich se nějakou částí překrývají či jsou cíleny na jiný druh problému nebo pouze vytvářejí sjednocující prostředí pro znovuvyužití a sdílení kódu mezi více lidmi.
Tyto projekty se dají rozdělit do dvou skupin podle způsobu typu programování a to na vizuální a textové. Vizuální je založeno na grafickém prostředí kde se většinou propojují krabičky s přesně definovanými rozhraními a následně po namodelování celého řešení se grafická podoba automaticky převede na spustitelný kód s možností psát i některé části textovou formou. Textové je naopak celé založené pouze na textovém programování v nějakém běžném vyšším jazyce jako například C/C++, Python, Java, Lisp atd., kde projekty pouze poskytují knihovny pro základní ovládání a řešení některých problémů.
Zaměřeno na neprogramátory a spíše pro vědecké pracovníky nebo děti podle typu grafického rozhraní. Rychlé naučení základů kde uživatel používá vyšší úroveň abstrakce. Roboti jsou již připraveni pro dané grafické prostředí a uživatel se nemusí vůbec starat jak nahrát vytvořený kód do robota ani o nízko úrovňové ovládání robota jako takového. Prostředí již obsahuje knihovny pro tuto činnost a zavádí určitou míru abstrakce takže lze stejný kód používat na více typech robotů. Grafická forma programu nemusí být uplně přehledná a vyžaduje větší dispej.
Počítá s programátorskými znalostmi a pouze usnadňuje psaní programů, protože zavádí jednotné rozhraní pro různé typy senzorů a věcí na robotovi. Se současným řešením základních problémů robotiky jako komunikace mezi procesy jednoduché asynchronní posílání zpráv nebo vyřešení základních věcí jako ovládání serv, displeje, motorů atd.